Zespół Fundacji Psycho-Edukacja

Dr Konrad Ambroziak

Wykształcenie: dr nauk humanistycznych w zakresie filozofii

Kierunki terapeutyczne: terapia poznawczo-behawioralna, dialog motywujący, obecnie utożsamia się z terapią akceptacji i zaangażowania, terapią opartą na analizie funkcjonalnej i kontekstualnym behawioryzmem

Doświadczenie:

  • Pierwsze doświadczenia: wolontariat w Fundacji ITAKA centrum poszukiwań zaginionych, koterapeuta na obozach terapeutycznych dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami neurorozwojowymi pod okiem dr Magdaleny Skotnickiej;
  • Pierwsze kroki: Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Piastowie;
  • Hartowanie: Ośrodek pracy z rodziną w Brwinowie, Fundacja Dzieci Niczyje (telefon zaufania, Centrum Pomocy Dzieciom “Mazowiecka”;
  • Obróbka: Poradnia Poza-Schematami i praca z dr Arturem KołakowskimObecnie: Fundacja Psycho-Edukacja
  • Obecnie: Fundacja Psycho-Edukacja

Pracuję z… Młodzieżą od szkoły ponadpodstawowej, młodymi dorosłymi i dorosłymi, czasem z parami

Najważniejsze wartości na dzień 01.12.23: prawda, wolność, braterstwo/siostrzeństwo

Unika: Wysiłku, nudy i konfliktów co prowadzi do problemów: pracy na ostatnią chwilę, przemęczenia, wybuchów złości i biernej agresji.

Parę słów o sobie:

“W swojej pracy terapeutycznej uczę bardziej adaptacyjnych zachowań. Skupiam się na chwili obecnej i na tym, co wydarza się między nami w gabinecie, gdyż jest to niesamowita okazja do ćwiczenia nowych umiejętności. Uczę życzliwości do siebie i innych oraz nie traktowanie z pełną powagą wszystkich myśli, osądów czy zasad jakie przychodzą nam do głowy. Oddycham. Poza tym dzielę życie z trzema czarnymi kocurami, jedną czarną kotką, bliskimi mi ludźmi i książkami”.

Magdalena Żubicka

Wykształcenie: psychotraumatolog, interwent kryzysowy, pedagog, psycholog (absolutorium)

Kierunki terapeutyczne: terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT) , terapia humanistyczna, Dialog Motywujący (DM), Racjonalna terapia Zachowań (RTZ)

Doświadczenie:

  • Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapeutyczny
  • Dom Dziecka
  • Ognisko Wychowawcze Towarzystwa Przyjaciół Dzieci
  • Przedszkole
  • Szkoła Podstawowa
  • Liceum Ogólnokształcące
  • Staż kliniczny na Oddziale rehabilitacji psychiatrycznej w Szpitalu Nowowiejskim w Warszawie

Pracuję z… dziećmi od 10 r.ż, nastolatkami, młodymi dorosłymi, dorosłymi i rodzinami

Najważniejsze wartości na dzień 08.03.24: otwartość, szczerość, relacje, zaangażowanie

Unika: nudy, plotek, konfliktów, prasowania

Parę słów o sobie:

Specjalizuję się w pracy z osobami w kryzysach relacji społecznych i rodzinnych, szczególnie relacji rodzic – dziecko. Pomagam w trudnym czasie rozstań czy rozwodów.

Jestem wsparciem dla osób z trudnościami w znajdowaniu rozwiązań, planowaniu i podejmowaniu decyzji. Pracuję również z osobami doświadczającymi żalu po stracie (pomoc w kryzysie żałoby i straty, traumy),chcących wrócić do życia sprzed kryzysu.

Wspieram osoby w kryzysach rozwojowych i egzystencjalnych oraz związanych z nauką, pracą i poszukiwaniem własnej drogi.

Dzięki psychoedukacji pomagam zrozumieć kryzysową rzeczywistość, odzyskać równowagę i stworzyć nowy plan działania.

Prywatnie jestem matką dwóch wyrośniętych córek, jednego męża i dwóch psów. Uwielbiam spędzać z nimi czas, szczególnie na łonie natury. Podróżuję w ciekawie kulturowo miejsca, dużo czytam, jestem fanką kina alternatywnego i koncertów.

Agata Wiśniewska

Wykształcenie: mgr nauk prawnych i studentka psychologii, radca prawny, ukończona aplikacja sądowa, mediator stały sądowy, trener

studia podyplomowe teoretyczne i praktyczne na SWPS – uważność i współczucie (terapia MBCT, CFT) oraz terapii akceptacji i zaangażowania (ACT) na Akademii Humanitas

kursy terapeutyczne terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR)

certyfikowany nauczyciel mindfulness i medytacji – School of Positive Transformation

Kierunki terapeutyczne: Prowadzę terapię głównie w oparciu o metodologię terapii akceptacji i zaangażowania ACT, wykorzystuję również narzędzia terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach TSR, terapii opartej na współczuciu CFT, terapii poznawczej opartej na uważności MBCT oraz terapii transpersonalnej. Dbam o to, aby dostosować metody i narzędzia do potrzeb Klientów.

Doświadczenie:

Moje doświadczenie to wiele lat przepracowanych z ludźmi i dla ludzi w biznesie. W świadczeniu pomocy prawnej czy w negocjacjach, nie zawsze chodzi o pomoc prawną, ale także o zrozumienie potrzeb i oczekiwań Klientów. Dzięki technikom i ćwiczeniom proponowanym na terapii pomagam w wykształcaniu umiejętności, które posłużą realnej transformacji życia, osobistemu rozwojowi i radzeniu sobie z problemami do tej pory postrzeganymi jako nierozwiązywalne. Transformacja odbywa się przez nabywanie nowej wiedzy, umiejętności i podejmowanie wartościowych działań sprzyjających pozytywnej zmianie.

Jestem członkiem stowarzyszenia ACBS (Association for Contextual Behavioral Science), ACBS Poland, PSTTSR (Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach).

Prowadzę terapię w języku polskim i angielskim.

Pracuję z… Dorosłymi i parami

Najważniejsze wartości na dzień 08.07.24: Życzliwość, współpraca, rozwój, cierpliwość

Unika: zamiast unikać stara się akceptować …..Parę słów o sobie:

Jestem mamą dwóch nastolatków. Bardzo sobie cenię filozofię stoików oraz nauki Siddhartha Gautamy (Budda), szczególnie z uwagi na ich aktualność i potwierdzenie jakie znajdują w najnowszych badaniach z zakresu neurobiologii.

Lubię pływać, tańczyć, medytować i słuchać muzyki jazzowej. 🙂

Ada Trzpil

Wykształcenie: mgr nauk społecznych, trenerka uważności, coach

Kierunki terapeutyczne: Pracuję przede wszystkim w oparciu o terapię akceptacji i zaangażowania, wprowadzam elementy metodologii terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, mindfulness oraz narzędzia coachingowe. Nie trzymam się sztywno metodologii. Przede wszystkim ważny jest dla mnie człowiek, jego świat i wartości.

Doświadczenie:

  • Jestem certyfikowaną trenerką uważności dla dzieci i młodzieży Metodą Eline Snel „Uwaga, to działa”, która jest bardziej znana pod nazwą „Uważności i spokój żabki” od tytułu książki dla dzieci poświęconej uważności. Moja przygoda z uważnością rozpoczęła się od ukończenia kursu Mindfulness Based Stress Reduction (MBSR) oraz kolejnego stopnia wtajemniczenia tj. Mindfulness Based Compassionate Living (MBCL). W ubiegłym roku ukończyłam także pierwszy w Polsce kurs nauczycielski Deepening Mindfulness and Mindful Communications (DMMC) tj. Mindfulness w komunikacji.
  • Po wielu latach pracy z ludźmi w biznesie, od ponad 5 lat wracam do marzeń o skrywanych głęboko marzeń tj. pracy z dziećmi, młodzieżą i rodziną. Ukończyłam Podyplomowe Studia – Psychologia pozytywna w wychowaniu dzieci i młodzieży na SWPS oraz Studium tACT – Terapii i zaangażowania w pracy z dziećmi, młodzieżą i rodziną.
  • W mojej pracy wykorzystuję przede wszystkim wiedzę i techniki z obszaru mindfulness, terapii akceptacji i zaangażowania.  Ukończyłam także Szkołę trenerów w Grupie TROP oraz posiadam międzynarodowy certyfikat coacha w International Coaching Community (ICC).
  • Pracuję z dziećmi, młodzieżą i rodzicami. Najczęściej jest to praca w niewielkich grupach (treningi uważności, grupy wsparcia) a także prowadzę indywidualne konsultacje dla młodzieży oraz dorosłych, gdzie wykorzystuję metody pracy z obszaru coachingu, ACT i oczywiście mindfulness.
  • Prowadzę spotkania w języku polskim i angielskim.

Pracuję z… dziećmi od 8 roku życia, nastolatkami, młodymi dorosłymi, rodzicami, pracownikami biznesu, korporacji

Najważniejsze wartości na dzień 16.12.24: Uczciwość, rozwój, wdzięczność, zaufanie, radość

Unika: Hałasu, bałaganu, przebodźcowaniaParę słów o sobie:

Jestem mamą dwojga nastolatków. Lubię dzielić się z wiedzą oraz praktyką mindfulness. Od prawie 10 lat regularnie praktykuję i na swoim przykładzie sprawdziłam i wiem jak bardzo dużo dobra, spokoju i spełnienia wnosi to do życia.

Lubię spacery z psem, jazdę na rowerze, książki, kino, morze oraz spotkania z przyjaciółmi.

Hanna Miecznikowska

Wykształcenie: mgr organizacji i zarządzania

Kierunki terapeutyczne: certyfikat w nurcie integratywnym z terapią schematu oraz terapią akceptacji i zaangażowania jako modalnościami wiodącymi lecz także z uwagą na: terapię systemową, EFT, analizę funkcjonalną i pracę z ciałem; w trakcie szkolenia z przeprowadzania wywiadu Więzi z Dorosłymi (AAI) w nurcie DMM (Dynamiczny Model Rozwoju i Adaptacji)

Doświadczenie:

  • Staż kliniczny na oddziale rehabilitacji psychiatrycznej w Szpitalu Nowowiejskim w Warszawie.
  • Warsztaty małżeńskie oraz dla narzeczonych w ramach Programów na Miłość i Życie w Fundacji Pomocy Rodzinie.
  • Psychoterapia grupowa w Stowarzyszeniu Pomocy Rodzinie “Karawana”.
  • Psychoterapia indywidualna osób dorosłych i psychoterapia par w Fundacji Blisko Rodziny.
  • Psychoterapia indywidualna osób dorosłych, psychoterapia par, warsztaty ACT w Fundacji Psycho-Edukacja.

Pracuję z… z dorosłymi, z parami

Najważniejsze wartości na dzień 01.12.23: miłość, życzliwość, wolność, prawda

Unika: udowadniania racji, biernej agresji, romantycznych komedii

Parę słów o sobie:

“W pracy terapeutycznej skupiam się na budowaniu i odbudowywaniu więzi, dzięki której może się zwiększać poczucie bezpieczeństwa i urealniać poczucie własnej wartości. Pomagam widzieć rzeczy takimi jakimi są oraz dojrzeć (nieprzypadkowy dobór słowa) swój udział w tym jakie są. Lubię towarzyszyć moim klientom w odkrywaniu źródeł ich trudności i poszerzaniu repertuaru stosowanych strategii celem odpowiedzialnego zajęcia się nimi. Bardzo lubię pomagać im stawać się życzliwymi opiekunami dla samych siebie, którzy potrafią mieć swoje myśli spokojnie, obserwować swoje emocje bez lęku i ufać swojemu ciału. Najbardziej lubię widzieć, jak zaczynają żyć życiem, którym chcą żyć. Zawsze oddycham. Jestem. Żyję.”

Mikołaj Centkowski

Wykształcenie: lekarz, psychoterapeuta w trakcie specjalizacji

Kierunki terapeutyczne: ACT, Dialog motywujący, IFS, terapia poznawczo-behawioralna, psychologia transpersonalna, hipnoza

Doświadczenie:

  • Pierwsze doświadczenia: Fundacja Zdrowego Życia – wspieranie pacjentów w leczeniu otyłości Koło psychiatryczne Śląskiego Uniwersytetu Medycznego
  • Pierwsze kroki: Praca ze sportowcami z kadr narodowych, warsztaty z zarządzania stresem oraz praca z maturzystami
  • Hartowanie: Staże kliniczne w szpitalu psychiatrycznym, praca w obszarze korporacyjnym w firmie Wellbeing Polska
  • Obróbka: Szkolenie kontekstualne nauki o zachowaniu w edukacji
  • Obecnie: Praca w szpitalu, Własny gabinet oraz konsultacje i warsztaty w korporacjach, fundacja Psycho-Edukacja

Pracuję z… nastolatkami, dorosłymi, sportowcami, przedsiębiorcami, artystami

Najważniejsze wartości na dzień 01.12.23: autentyczność, zaufanie, wsparcie, rozwój, odważanie się, elastyczność, szczerość

Unika: monotonii, nudy, kłótni, nieuprzejmości, obojętnościParę słów o sobie:

Psychoterapia to dla mnie spotkanie z drugim człowiekiem, który doświadcza swoich wyzwań w codziennym funkcjonowaniu. Korzystam ze swoich doświadczeń medyczno-terapeutycznych, by nasza wspólna podróż była możliwie użyteczna dla obu stron. Jedną z moich najważniejszych zasad jest autentyczność i otwartość w relacji.

Proces terapeutyczny rozumiem również jako naukę nowych umiejętności oraz odkrywanie siebie na nowo. Towarzyszenie w tym drugiemu człowiekowi postrzegam jako duży przywilej.

Prywatnie jestem zawodnikiem squasha, praktykuje stoicyzm i buddyzm, uwielbiam futrzaste zwierzęta oraz poznawanie nowych ludzi i kultur.

Joanna Niemczak

Psycholożka i socjoterapeutka specjalizująca się w pracy z młodzieżą, a także dziećmi oraz rodzicami.

  • Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz studium Edukacja psychologiczna w szkole w oparciu o kontekstualne nauki o zachowaniu w edukacji (CBS). Ukończyła Akademię Socjoterapii w Centrum Wspierania Rodzin „Rodzinna Warszawa”.
  • Uczyła się prowadzenia mediacji w szkole w duchu Porozumienia bez Przemocy (NVC). Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas rocznego stażu w Szpitalu Nowowiejskim w Warszawie oraz jako koterapeutka w Akademickim Ośrodku Psychoterapii Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Ukończyła studium „Dialog motywujący w szkole”, szkolenie z metody “Kids’ Skills – Dam radę! I’m proud of You – Jestem z Ciebie dumny!”, a także szkolenie “Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych”.
  • Nieustannie poszerza kompetencje podczas szkoleń, kursów i warsztatów. Regularnie korzysta z superwizji i interwizji koleżeńskiej. Pracowała z dziećmi i młodzieżą jako psycholog szkolny w placówkach oświatowych różnych poziomów edukacyjnych, od szkoły podstawowej po licea, a także w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
  • Prowadziła Klub Malucha, a także socjoterapię dla dzieci ze środowisk defaworyzowanych społecznie w świetlicy socjoterapeutycznej na Pradze. Współpracowała z kuratorami, prowadziła rozmowy wspierające i wychowawcze. Była psychologiem i wychowawcą w Klubie Młodzieżowym.
  • Współprowadzi program mediacji rówieśniczych. Sojuszniczka osób LGBTQiA. W Fundacji prowadzi konsultacje dla rodziców i sesje indywidualne dla nastolatków i młodych dorosłych.

Zapisy:

fundacja@fp-e.pl

tel. 605-079-929 (godz. 16-20)

Daria Wójcicka

Wykształcenie: mgr psychologii, seksuolog, psychoterapeuta w trakcie certyfikacji

Kierunki terapeutyczne: terapia poznawczo-behawioralna, terapia akceptacji i zaangażowania, dialog motywujący, elementy terapii dialektyczno-behawioralnej

Doświadczenie:

  • wolontariuszka w Ośrodku Pomocy Społecznej Praga-Płd., praca z osobami starszymi i z chorobami neurodegeneracyjnymi
  • stażystka w Fundacji Nagle Sami w telefonie wsparcia dla osób w żałobie
  • asystentka osób z autyzmem w Fundacji Synapsis
  • terapeutka/asystentka nauczyciela w przedszkolu Ala ma kota, praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • nauczycielka wspomagająca w Szkole Waldorfskiej, praca z nastolatkami
  • terapeutka/psycholog w Warszawskim Towarzystwie Pomocy Lekarskiej i Opieki nad Psychicznie i Nerwowo Chorymi
  • psycholog/seksuolog/psychoterapeutka w poradni psychologicznej i w prywatnej praktyce psychoterapeutycznej

Pracuję z… osobami nastoletnimi i młodymi dorosłymi

Najważniejsze wartości na dzień 01.12.23: kreatywność, empatia, wolność i spokój

Unika: rutyny, konfliktów i hałasuParę słów o sobie:

“Proces terapeutyczny postrzegam jako podróż w kierunku bardziej satysfakcjonującego życia w zgodzie ze sobą, w której mogę towarzyszyć i wspierać w atmosferze równości i akceptacji.

Ważne są dla mnie potrzeby, doświadczenia, umiejętności, wartości i cele człowieka szukającego zmiany oraz jego indywidualne spojrzenie na świat.

Kiedy chcę odpocząć, lubię spędzać czas ze zwierzętami, z książką lub w otoczeniu przyrody z dala od miejskiego zgiełku.”

Kamila Trąbińska

Wykształcenie: mgr pedagogiki specjalnej

Kierunki terapeutyczne: Stosowana Analiza Zachowania, terapia poznawczo – behawioralna, dialog motywujący , terapia akceptacji i zaangażowania (ACT)

Doświadczenie:

  • Pierwsze doświadczenia: Terapeuta w środowiskowej świetlicy dla osób z niepełnosprawnością intelektualną (Stowarzyszenie KONTAKT).
  • Pierwsze kroki: Terapeuta indywidualny i wychowawca grup w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym i Specjalnym “Zielony Latawiec”.
  • Hartowanie: Staże behawioralne w “Fundacji Krok po Kroku”, “Niepublicznej Szkole Podstawowe UMIEM”, “Niepublicznym Punkcie Przedszkolnym SCOLAR” i “Centrum Terapii Behawioralnej”.
  • Obróbka: Studium: Edukacja psychologiczna w szkole w oparciu o kontekstualne nauki o zachowaniu (CBS).
  • Obecnie: Terapeuta, i koordynator grup terapeutycznych w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym i Specjalnym “Zielony Latawiec”, Fundacja Psycho – Edukacja

Pracuję z… Dziećmi od 3 roku życia, nastolatkami i rodzicami

Najważniejsze wartości na dzień 01.12.23: Otwartość, uważność, ciekawość, empatia

Unika: Nudy, konfliktów