tACT – Studium terapii dzieci i młodzieży opartej o ACT
tACT ed 5
Pierwsze studium dedykowane pracy z dziećmi i młodzieżą w oparciu o III falę behawioryzmu powraca!
To już piąta edycja!
ZAPRASZAMY
Oferujemy
- 224 godziny zintegrowanego szkolenia;
- Pracę z zespołem osób Fundacji Psycho-Edukacja, które doskonalą swoją praktykę od lat;
- dostęp do aktualnej wiedzy naukowej i najnowszych technik szkoleniowych.
Warsztat trwa dwa dni (16 godzin dydaktycznych).
Maksymalna liczba osób uczestniczących: 24.
Osoba prowadząca
Konrad Ambroziak
Korzyści z uczestnictwa
Patronem wydarzenia jest Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Jeżeli chcesz
- Zrozumieć podstawowe założenia III fali i poczuć jej ducha;
- Poznać metody konceptualizacji problemu i pracy z młodzieżą w terapii akceptacji i zaangażowania;
- Stosować behawioryzm w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami, grupami, rodzicami;
- Wzmocnić swoje kompetencje w pracy pedagogicznej i wychowawczej;
- Doświadczyć głębokiej pracy własnej, która przygotuje Cię do pracy z klientami;
Plan warsztatu
Metody prowadzenia
Warsztat oparty jest o metodę doświadczeniową. Osoby uczestniczące w nim będą zachęcane do odważnego mówienia o sobie i swoich przeżyciach. Ponieważ ma on charakter pracy własnej, prosimy o otwartość i odwagę.
Lekarstwo na niekompetencję
27-28 września
Termin warsztatu
Warsztat trwa dwa dni (16 godzin dydaktycznych).
Maksymalna liczba osób uczestniczących: 24.
Osoba prowadząca
Konrad Ambroziak
Korzyści z uczestnictwa
- Zwiększenie elastyczności w myśleniu o sobie jako pomagaczu;
- Zapoznanie się z narzędziami mogącymi pomagać osobom zbyt zaprzątniętym myśleniem o ocenie własnej;
- Poznanie matrycy ACT jako narzędzia do pracy własnej i pracy z osobami klienckimi
Patronem wydarzenia jest Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Wielu terapeutów i terapeutek zmaga się z myślami o własnej niekompetencji. Cały czas wydaje się nam, że jesteśmy niedostateczni, powinniśmy bardziej, lepiej. Inni umieją więcej. Umysły osób pracujących terapeutycznie działają jak umysły innych ludzi – czyli często ogłupiają nas i uniemożliwiają skuteczne działania. Zbyt silne zatopienie w myślach o własnej kompetencji blokuje relację terapeutyczną (jestem skupiony na sobie a nie na osobie potrzebującej pomocy) i często okazuje się samospełniającym proroctwem. Celem tego warsztatu jest przyjrzenie się własnym myślom o kompetencji, ich wpływie na relację terapeutyczną oraz nabycia dystansu do samooceny siebie jako osoby pomagającej. Warto zdać sobie sprawę, że samoocena jest metaforą – nie ma takiego bytu. Oceniamy się co i rusz w kolejnych sytuacjach, w kolejnych rolach i te oceny zazwyczaj są chwiejne. Porzucenie takiego sposobu myślenia ułatwi nam działanie.
Dla kogo?
Warsztat ten przeznaczony jest dla osób uprawiających psychoterapię. Będzie prowadzony w oparciu o filozofię kontekstualnego behawioryzmu, jednak z założenia jest on warsztatem integrującym. Odnajdą się więc na nim osoby pracujące w różnych nurtach. Jest to warsztat pracy własnej, wymaga więc zaangażowania i odwagi.
Plan warsztatu
- Rozpoznanie własnych myśli o kompetencji i ich normalizacji;
- Poczucie różnicy między samokrytyką a samowspółczuciem;
- Samokrytyka jako wyraz podążania za wartościami;
- Pojęcie samooceny – zbędna metafora;
- Matryca ACT – narzędzie pomocne w zdobyciu dystansu;
- Czym jest dobra relacja terapeutyczne.
Metody prowadzenia
Warsztat oparty jest o metodę doświadczeniową. Osoby uczestniczące w nim będą zachęcane do odważnego mówienia o sobie i swoich przeżyciach. Ponieważ ma on charakter pracy własnej, prosimy o otwartość i odwagę.
Praca w relacji terapeutycznej
13-14 września
Termin warsztatu
Warsztat trwa 16 godzin i jest dwudniowe. Prowadzone przez jedną osobę trenerską. Przeznaczone jest dla grupy 20-24 osób i prowadzone jest stacjonarnie.
Osoba prowadząca
Konrad Ambroziak
Rezultaty szkolenia
- Wzrost świadomości i pewności siebie w relacji terapeutycznej;
- Wzrost umiejętności dawania informacji zwrotnych klientom;
- Wzrost umiejętności rozumienia tego, co dzieje się w relacji terapeutycznej;
- Zwiększenie elastyczności psychologicznej osób uczestniczących w szkoleniu.
Wiele osób uznaje (co najmniej częściowo słusznie) relację terapeutyczną za istotny, jeśli nie podstawowy czynnik leczący w psychoterapii. Jednocześnie wydaje się, że często temat relacji terapeutycznej rzadko pojawia się jako temat namysłu czy to w trakcie szkoleń terapeutycznych, pojedynczych warsztatów, czy publikacji naukowych. W trakcie warsztatu przyjrzymy się, czym jest relacja terapeutyczna, jak świadomie ją budować oraz wykorzystywać jako narzędzie terapeutycznej zmiany. Warsztat odwołuje się do koncepcji pochodzących z dialektycznej terapii behawioralnej, terapii opartej na analizie funkcjonalnej (FAP) oraz książki K. G. Willsona Mindfulness for two.
Cele szkolenia
Zwrócenie uwagi na rolę relacji terapeutycznej;
Ćwiczenie elastyczności psychologicznej w relacji terapeutycznej (zwłaszcza akceptacja trudnych emocji klientów, defuzji od własnych przekonań terapeutów/terapeutek, umiejętności bycia tu i teraz, oraz nastawienia na wartości w relacji);
Dostarczenie wiedzy na temat ujawniania własnych treści przez osoby prowadzące terapię;
Dostarczenie wiedzy na temat konceptualizacji relacji terapeutycznej i pojawiających się potknięć w relacji. Jak je wykorzystywać na korzyść procesu terapii?
Metody pracy
prezentacja dydaktyczna, dyskusje w grupach i na forum, doświaczenie technik na sobie, techniki uważnościowe i wyobrażeniowe.
