Fundacja Psycho-Edukacja (FP-E) powstała w 2019 roku w odpowiedzi na rosnącą liczbę zachowań samobójczych i przypadków samookaleczeń wśród dzieci, a także pilną potrzebę stworzenia lepszego środowiska edukacyjnego.
FP-E ma na celu podnoszenie świadomości na temat zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia; inicjuje i wspiera dialog między psychologami i psychoterapeutami, a także nauczycielami, pedagogami i wychowawcami dzieci i młodzieży. Chcemy inicjować systemowe innowacje w zakresie edukacji psychologicznej w celu przeciwdziałania patologiom społecznym, które dotykają w szczególności najbardziej defaworyzowane grupy w polskich szkołach, w tym dzieci i młodzież ze społeczności LGBTQIA+.
FP-E działa nieprzerwanie i aktywnie od dwóch i pół roku. Fundacja i jej działania są widoczne i wysoko oceniane, zarówno pod względem merytorycznym, jak i organizacyjnym. FP-E współpracuje z wieloma renomowanymi partnerami: Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES), Związkiem Nauczycielstwa Polskiego (ZNP), Stowarzyszeniem ACBS Polska (polski oddział Association for Contextual Behavioral Science), Polskim Towarzystwem Dialogu Motywującego (PTDM), Fundacją Obserwatorium, Stowarzyszeniem Lambda Warszawa, Polskim Towarzystwem Suicydologicznym oraz Gdańskim Wydawnictwem Pedagogicznym (GWP).
FP-E zorganizowała m.in.:
- ogólnopolska konferencja dla osób pracujących w oświacie Nowe trendy w pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży z udziałem następujących partnerów: WCIES, ACBS Polska, Uniwersytet w Coimbrze;
- superwizja indywidualna i grupowa dla osób potrzebujących pomocy psychologicznej, dla dzieci i młodzieży w systemie szkolnym i pozaszkolnym;
- bezpłatne webinaria poświęcone kryzysowi wywołanemu epidemią i pomocy psychologicznej dla nastolatków;
- grupy wsparcia dla osób pracujących w edukacji;
- grupy wsparcia dla rodziców;
- szkolenie w zakresie interwencji kryzysowej;
- szkolenie w zakresie terapii i zaangażowania;
- indywidualna, bezpłatna pomoc psychologiczna dla pracowników oświaty i rodziców po wprowadzeniu w 2020 r. nauczania na odległość związanego z kwarantanną. Projekt ten jest wspierany przez Związek Nauczycielstwa Polskiego i jest nadal kontynuowany;
- indywidualna, bezpłatna pomoc psychologiczna dla osób LGBT+;
- bezpłatna pomoc psychologiczna dla osób dotkniętych kryzysem epidemicznym;
- bezpłatny kompleksowy kurs Motivational Interviewing (wspierający osoby ubiegające się o certyfikat Polskiego Towarzystwa Motywacyjnego);
- Bezpłatne warsztaty dla uczniów przed egzaminami końcowymi.
W naszych sesjach szkoleniowych oraz konsultacjach indywidualnych i grupowych wzięło udział ponad 700 osób.
